El Curso en Que Amamos a Kim Novak (1980)

Alternatieve titel: The Semester We Loved Kim Novak

1 stem

Spanje
Komedie / Drama

geregisseerd door Juan José Porto
met Miguel Ayones, Kiti Manver en Cecilia Roth

Een Spaanse student in de late jaren '50 heeft een reusachtige bewondering voor de filmster Kim Novak. Hij hangt zijn kamer in het pension waar hij verblijft vol met posters van de actrice. Op een dag ontmoet hij op een fuif een heel mooi meisje dat erg op Kim Novak lijkt. Hij is echter te verlegen om haar te benaderen.

avatar van Mac Hammer Fan
Deze film werpt een nostalgische blik op de Spaanse jeugd van de jaren zestig in de tijd dat de films die op scherm werden vertoond een strenge commissie voor censuur moesten passeren ten gevolgde van het Franco-regime. Eerlijk gezegd herkende ik in de protagonist ook een stuk van mezelf.