Hänsel und Gretel (1954)

1 stem

West-Duitsland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Fritz Genschow
met Uwe Witt, Heidi Ewert en Elisabeth Ilna

Het gezin van Hans en Grietje is zo arm, dat ze niets meer te eten kunnen kopen. De ouders nemen het besluit de kinderen achter te laten in het bos, want daar vloeit melk en honing, naar horen zeggen. De twee kinderen hebben het plan meegekregen, en Hans strooit met broodkruimels om later de weg weer naar huis terug te vinden. Hij heeft echter geen rekening gehouden met de vogels die de broodkruimels opeten, en de twee kinderen zijn al snel verdwaald in het donkere bos. Totdat ze stuiten op een huisje gemaakt van kruidkoek bewoond door een oude vrouw, een heks, die snode plannen heeft met de kinderen.