Tischlein, Deck Dich (1956)

West-Duitsland
Familie

geregisseerd door Fritz Genschow
met Werner Stock, Wolfgang Draeger en Harald Dietl

Een kleermaker stuurt zijn drie luie zoons weg om een vak te leren. De drie jongemannen gehoorzamen, leren een vak, en krijgen van hun leermeesters na het afronden van de studie een bijzonder cadeau. De oudste krijgt een tafeltje die zichzelf kan dekken inclusief de overheerlijkste lekkernijen. De andere krijgt een ezel die goud kan produceren. En de jongste krijgt een knuppel cadeau. De cadeaus van de twee oudsten worden echter gestolen door een gemene waard. Diezelfde waard laat ook zijn oog vallen op de knuppel van de jongste, maar dat had hij beter niet kunnen doen.

avatar van Scorpio11
Een leuk sprookje voor de kleintjes van de Gebroeders Grimm.
Al hoewel ik het ook wel leuk vond.