Die Gänsemagd (1957)

Alternatieve titels: The Goose Girl | The Never Never Princess

West-Duitsland
Familie / Fantasy

geregisseerd door Fritz Genschow
met Rita-Maria Nowotny, Fritz Genschow en Renée Stobrawa

Een inmiddels ouderloze koningsdochter staat op het punt uitgehuwelijkt te worden met een prins van een naburig land. Tijdens de reis naar dat land, stelt haar kamermeid voor elkaars kleren aan te trekken en voor de grap elkaars identiteit aan te nemen. Het blijkt echter een list te zijn van de kamermeid, als bij aankomst werkelijk niemand gelooft dat de koningsdochter inderdaad de koningsdochter is. De kamermeid trouwt met de prins en de koningsdochter krijgt een baantje op het kasteel als ganzenhoedster. Ze vindt troost bij haar trouwe paard en 's avonds vertelt ze haar verhaal keer op keer tegen de vlammen in de kachel van haar kamertje. Wat ze niet weet is dat haar stem zodoende de oren bereikt van iemand die haar langzaam maar zeker begint te geloven.