Sweet Hostage (1975)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Lee Philips
met Martin Sheen, Linda Blair en Jeanne Cooper

Een ontsnapte psychiatrische patiënt ontvoert een tiener die niet lezen of schrijven kan. Hij neemt haar mee naar een hutje in de bergen, waar ze langzaam vrienden worden en later zelfs minnaars.

Meneer Bungel
Kort na het veel ruigere en donkerdere Badlands verscheen Sheen weer met een jonge Blair als een jong (al is hier een groter leeftijdsverschil aanwezig) en obstinaat koppeltje 'on the run', al zit het wel net even anders; Blair wordt gekidnapt door een goedwillende (al wordt er regelmatig onterecht met de andere optie gespeeld) ontsnapte psych. pat.. Omdat ze op een jongen leek(?) - Sheen wordt daarop door haar nog 'beschuldigd' van homoseksualiteit. Wordt verder niets mee gedaan, en er lijkt dan toch wat moois te bloeien tussen de twee tussen alle boobytraps...

Veel muziek was me echter meestal veel te zoetsappig en obvious, en Sheen, die als een ridderlijke Kublai Khan zijn erudiete verhaaltjes afstak in pirate shirt, kwam regelmatig irritant over - maar gelukkig niet constant. Er zat in elk geval genoeg sympathie in de karakters en het verhaaltje dat het aardig genoeg wegkeek voor een keertje.