Nelle Pieghe della Carne (1970)

Alternatieve titels: Las Endemoniadas | In the Folds of the Flesh

Spanje / Italië
Horror / Thriller

geregisseerd door Sergio Bergonzelli
met Eleonora Rossi Drago, Pier Angeli en Fernando Sancho

Een villa wordt bewoond door een zonderlinge familie. Ze hebben een geesteszieke dochter en de ouders maken zich schuldig aan incest. Alle nietsvermoedende gasten worden op wrede wijze geliquideerd: ofwel worden ze onthoofd, ondergedompeld in een bad met bijtend zuur of naar een gaskamer gebracht.

Weirde exploitation film die wat mij betreft eerder het predikaat komedie verdient.LE lijkt namelijk een spoof te zijn op het genre,ware het niet dat veel van de schijnbare parodieen op films zouden moeten slaan die op dat moment nog moesten worden uitgevonden,of iig niet meteen als clichés werden herkend.
Zo bevat de film een uitgebreide home invasion sequentie incl. rape&vengeance gedoe,maar de baddie is hier een volstrekt ridicule vadsige proleet.Verder komen zo'n beetje alle italosploitation motieven wel aan de orde:slachtpartijen in een villa,decadente grootburgers,incest,gekke beesten,exhibitionisme,dood gewaanden die terug keren,gloved killers enz.Het meest parodistisch lijkt nog het pseudo-freudiaanse verklaringsmodel,de film begint zelfs met een (pseudo?)citaat van Freud,begeleid door psychedelische beelden.
De moorden,en dat zijn er aardig wat,zijn met absurd slechte effecten,ook voor die tijd,uitgevoerd.De soundtrack is zo campy als je kunt wensen.
Tenslotte:ik weet niet of de synopsis is verzorgd door een totaalmalloot of een lolbroek,maar die zgn.gaskamermoorden zijn in feite KZ flashbacks,die zich kenmerken door massaal naakt.Want ja,ook naziploitation wordt in deze verder flauwe film reeds aangekondigd.

avatar van Noodless
Wat een chaotisch werkje !
Het verhaal heeft van alles en nog wat en eigenlijk ook niks te bieden. Je moet er maar op komen om dit verhaal te bedenken. Om nog maar te zwijgen van de chaotische wijze waarop het verhaal uitgewerkt wordt. Kortom stupide, zeker als je naar het einde weet dat de terugkerende vader niet dood blijkt te zijn. Toch is dit gewoon allemaal een opgezet spel door de politie zelf om de dader van de moorden te kunnen pakken. De inspecteur speelt de vader en iedereen van de familie trapt erin. Komaan zeg. Uiteindelijk krijg je alle antwoorden en deze doen je wenkbrauwen wel fronzen. Allemaal heel ver gezocht en ridicuul. De kills zijn erg matig en de muziek werkt eerder storend. 3/10