El Misterio de Cynthia Baird (1985)

Alternatieve titel: El Retorno de los Vampiros

1 stem

Spanje
Horror

geregisseerd door José María Zabalza
met Simón Andreu, Guillermo Méndez en María Salerno

Twee minnaars brengen de nacht door op het appartement van de man. Wanneer de vrouw eventjes ontwaakt wordt haar aandacht getrokken door een schilderij van Goya over Saturnus die zijn zonen verslindt. De afbeelding verandert in een vampier en valt het koppel aan. De twee bezoekers verweren zich vruchteloos. De volgende morgen vindt de verhuurder twee lijken en begraaft ze. Wanneer hij echter naar het huis terugkeert ligt de vrouw opnieuw in haar bed, slapend, alsof er niets gebeurd is.

avatar van stephan73
In 1971 gemaakt onder de titel El Retorno de los Vampirus, en om één of andere vage reden pas in 1985 uitgebracht onder een compleet andere titel! Raar dat IMDB deze film alleen onder de 1985 titel heeft staan!

avatar van Mac Hammer Fan
stephan73 schreef:
In 1971 gemaakt onder de titel El Retorno de los Vampiros, en om één of andere vage reden pas in 1985 uitgebracht onder een compleet andere titel! Raar dat IMDB deze film alleen onder de 1985 titel heeft staan!

Het valt eigenlijk op dat de datum op de IMdb van Europese releases vaak achterloopt op deze in Europa. Ik ken talloze films die in Europa een paar jaar eerder verschenen dan in de States. Bij dit obscuur horrorgeval is het natuurlijk wel erg extreem.