Un Silencio de Tumba (1972)

Alternatieve titel: The Silence of the Tomb

Spanje
Horror

geregisseerd door Jesús Franco
met Montserrat Prous, Glenda Allen en Alberto Dalbés

Een groep mensen die hoofdzakelijk uit cineasten, acteurs en actrices bestaat, brengt een weekend lang vakantie door op een halfverlaten eiland. De enige communicatie met de buitenwereld is een boot die tweemaal per dag heen en weer vaart, behalve de zondag. Eén voor één verdwijnen de bezoekers echter op mysterieuze wijze. Detective Juan Ribas stelt een onderzoek in.

avatar van Mac Hammer Fan
Een obscure, conventionele psychologische horrorfilm - ook mystery - in de Agatha Christie-stijl. Staat mijlen boven de snert die veelfilmer Jesus Franco in hetzelfde jaar en ook later heeft gemaakt. Een interessante review vind je hier: