Un Capitán de Quince Años (1974)

Alternatieve titel: Un Capitaine de Quinze Ans

Spanje / Frankrijk
Avontuur / Actie

geregisseerd door Jesús Franco
met José Manuel Marcos, Edmund Purdom en Marc Cassot

Dick Sand reist aan boord van de "Pelgrim" wanneer, na dramatische gebeurtenissen, het schip zonder een kapitein komt te zitten. Het lot zorgt ervoor dat, om de vrede onder de zeelieden te bewaren, de vijftienjarige Dick het bevel over het schip zal overnemen. Iedereen aanvaardt deze regeling, zelfs Negoro door wiens wrok en bedrog het heel moeilijk wordt om het schip in een veilige haven te brengen. De opdracht voor de jonge Dick blijkt evenwel quasi onmogelijk te zijn.

avatar van Mac Hammer Fan
Naar een verhaal van Jules Verne. De kineast beschikt echter over een te laag budget om de roman succesvol te verfilmen.