Legacy of Fear (2006)

Thriller / Drama

geregisseerd door Don Terry
met Teri Polo, Zachary Bennett en Anthony Lemke

Jeannie overleefde als klein kind de aanvallen van een seriemoordenaar die haar moeder heeft omgebracht. 30 jaar later is Jeannie aan het werk als politiedetective en zit dezelfde seriemoordenaar op de hielen. Jeannie heeft het moeilijk om niet emotioneel betrokken te raken maar zet alles op alles om hem te arresteren voordat ze misschien zelf zijn volgende slachtoffer wordt.

avatar van xenne
erg standaard en nogal voorspelbaar, hoofdpersonage die het mysterie op haar eentje oplost in sneltreintempo, het komt soms erg ongeloofwaardig over. zoals zo vaak in dit soort films totaal geen motief bij de moordenaar. toch ook een paar betere momenten, dus een nipte 2 (film bevat enkele naaktscenes, wat je niet meteen verwacht bij een dergelijk tv produkt)

avatar van Elineloves
Mijn tweede 'Hallmark channel' film. Ik heb nog steeds geen idee wat voor een zender het nou precies is, maar zo te zien worden daar de wat onbekendere en matige films gespeeld. Na eerst Elopement (Kidnapped - 48 Hours of Terror) te hebben gezien op die zender, volgde deze film. Toen ik zag dat Teri Polo meedeed wou ik het wel eens een kansje geven. Ik ken haar o.a. uit Meet the Parents en daar was ze wel te doen. Ook het onderwerp seriemoordenaars spreekt me altijd aan.

Omdat ik al niet te hoge verwachtingen had viel de film ook niet tegen. Het zit tegen het ongeloofwaardige aan en het stijgt zeker niet uit boven andere genrefilms. De balans tussen thriller en drama is prima, hoewel het nergens echt spannend wordt. Een handjevol scènes waren best goed, maar verder kijkt het gewoon vlotjes weg.

Prima voor tussendoor.