Chayka (1972)

1 stem

Sovjet-Unie

geregisseerd door Yuli Karasik
met Alla Demidova, Vladimir Chetverikov en Nikolai Plotnikov

Het verhaal speelt zich af op het landgoed van Sorin. Sorins zuster Arkadina, een beroemd actrice, komt daar de zomer doorbrengen met haar minnaar Trigorin, een beroemd schrijver. Haar zoon, Kostja Trepljov, die aspiraties heeft toneelschrijver te worden, heeft net een 'modern' stuk geschreven voor zijn buurmeisje Nina, dat actrice wil worden. Trepljov is verliefd op Nina, die echter verliefd wordt op Trigorin.

avatar van Darbie
Deze film is gebaseerd op het toneelstuk 'De Meeuw' (1896) van Anton Tsjechov.

Ik vond het buitengewoon geestdodend, maar mensen die graag naar de schouwburg gaan, zullen hier ongetwijfeld anders over denken.