Emanuelle e Françoise (Le Sorelline) (1975)

Alternatieve titels: Emanuelle's Revenge | Blood Vengeance | Emanuelle and Françoise | Demon Rage

Italië
Horror / Erotiek
96 minuten (ongecensureerde versie) / 92 minuten (bioscoopversie)

geregisseerd door Joe D'Amato
met George Eastman, Rosemarie Lindt en Annie Carol Edel

Emanuelle wil wraak, nadat haar zus zelfmoord heeft gepleegd. Ze probeerde weg te komen van haar sadistische ex-vriend, Carlo. Emanuelle weet Carlo te pakken te krijgen, en sluit hem op in haar kelder. Daar dwingt ze hem om drugs te nemen en om haar seks te zien hebben. Carlo begint te hallucineren en wil maar één ding, vrij komen en Emanuelle vermoorden.

avatar van Exploitation
Best een goeie film van Joe D' Amato, wat ik toch niet had verwacht. Zeker realistischer gefilmt dan zijn andere sexploitation films. Verhaal op zich is een beetje standaard maar wordt toch goed uitgewerkt. Wat me opviel is dat ze een geweldige soundtrack hebben gemaakt voor deze film. De horror en erotiek elementjes voegen enkele leuke scenes toe, alhoewel de hallucinatie scene toch echt de puntjes op de i zet! Goeie "act of revenge" movie.

Sneakerjeans29
Exploitation schreef:

moet ik eens zien, zoiets wind me wel op.

avatar van Exploitation
Sneakerjeans29 schreef:
moet ik eens zien, zoiets wind me wel op.

Als je hem ergens kan vinden op DVD zeker een keer kijken....kijk wel voor de 96 min. versie!