• 8.301.262 stemmen

Emanuelle e Françoise (Le Sorelline) (1975)

Horror / Erotiek | 96 minuten (ongecensureerde versie) / 92 minuten (bioscoopversie)

Genre: Horror / Erotiek

Speelduur: 96 minuten (ongecensureerde versie) / 92 minuten (bioscoopversie)

Alternatieve titels: Emanuelle's Revenge / Blood Vengeance / Emanuelle and Françoise / Demon Rage

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Joe D'Amato

Met onder meer: George Eastman, Rosemarie Lindt en Annie Carol Edel

IMDb beoordeling: 5,4 (584)

Oorspronkelijke taal: Italiaans

Plot Emanuelle e Françoise (Le Sorelline)

"Tortured by his lust for two women"

Emanuelle wil wraak, nadat haar zus zelfmoord heeft gepleegd. Ze probeerde weg te komen van haar sadistische ex-vriend, Carlo. Emanuelle weet Carlo te pakken te krijgen, en sluit hem op in haar kelder. Daar dwingt ze hem om drugs te nemen en om haar seks te zien hebben. Carlo begint te hallucineren en wil maar één ding, vrij komen en Emanuelle vermoorden.

imageimage

Mira (as Karole Annie Edel)

(as Al Capri)

Alfredo (as Giorgio Fleri)

Card Player (onvermeld)

Emanuelle (stemrol) (onvermeld)

Ragazza Nella Cena Cannibale (onvermeld)

Carlo's Friend (onvermeld)

avatar van Exploitation

Exploitation

Best een goeie film van Joe D' Amato, wat ik toch niet had verwacht. Zeker realistischer gefilmt dan zijn andere sexploitation films. Verhaal op zich is een beetje standaard maar wordt toch goed uitgewerkt. Wat me opviel is dat ze een geweldige soundtrack hebben gemaakt voor deze film. De horror en erotiek elementjes voegen enkele leuke scenes toe, alhoewel de hallucinatie scene toch echt de puntjes op de i zet! Goeie "act of revenge" movie.

Sneakerjeans29

Exploitation schreef:

moet ik eens zien, zoiets wind me wel op.

avatar van Exploitation

Exploitation

Sneakerjeans29 schreef:

moet ik eens zien, zoiets wind me wel op.

Als je hem ergens kan vinden op DVD zeker een keer kijken....kijk wel voor de 96 min. versie!

avatar van Fransman

Fransman

Het verhaal is niet al te geloofwaardig en het is psychologie van de koude grond, maar good old Joe heeft er in ieder geval een afwisselende film van gemaakt. Maar als je onder de trein beland ben je daarna echt niet meer toonbaar, zoals ze ons hier willen doen geloven. Maar ja, het exploitation hè, dus moeten we het niet al te serieus nemen. De dames zien er in ieder geval lekker uit zonder hun kleren en er rijden twee prachtige auto's rond: een groene Lotus en een rode Ferrari. Ook het straatbeeld van Rome in de seventies is een feest om naar te kijken. Naar verluidt is dit een remake van de Griekse film Kafti ekdikisis van Dimis Dadiras uit 1969. Die moet ik dus nog even gaan bekijken.