• 8.226.749 stemmen

Girl in the Headlines (1963)

Misdaad / Thriller | 94 minuten

Genre: Misdaad / Thriller

Alternatieve titels: The Model Girl Murder Case / The Model Murder Case

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Michael Truman

Met onder meer: Ian Hendry, Ronald Fraser en Margaret Johnston

IMDb beoordeling: 6,4 (263)

Over Girl in the Headlines

Wanneer men een mooi fotomodel vermoord aantreft in haar flat, wordt een beroemde televisiester ervan verdacht de moordenaar te zijn, omdat hij verwikkeld is geraakt in een mislukte poging tot afzetterij. Na verloop van tijd neemt het onderzoek echter een verrassende wending.

Inspector Birkett

Lindy Birkett

William Lamotte

avatar van Brix

Brix

Ja, hier houd ik nu van: Degelijk Engels acteerwerk, fijn "grijs"sfeertje op locatie, ouderwets politiewerk, en een niet te lang uitgesponnen verhaal, met een tikkeltje humor tussendoor (maar niet teveel)

Uitschieters: Jeremy Brett, nog heel jong, en een kleine maar fijne bijrol van Rosalie Crutchley (Maude Klein)

Zo lust ik er nog wel meer.