Girl in the Headlines (1963)

Alternatieve titels: The Model Girl Murder Case | The Model Murder Case

Verenigd Koninkrijk
Misdaad / Thriller

geregisseerd door Michael Truman
met Ian Hendry, Ronald Fraser en Margaret Johnston

Wanneer men een mooi fotomodel vermoord aantreft in haar flat, wordt een beroemde televisiester ervan verdacht de moordenaar te zijn, omdat hij verwikkeld is geraakt in een mislukte poging tot afzetterij. Na verloop van tijd neemt het onderzoek echter een verrassende wending.

avatar van Brix
Ja, hier houd ik nu van: Degelijk Engels acteerwerk, fijn "grijs"sfeertje op locatie, ouderwets politiewerk, en een niet te lang uitgesponnen verhaal, met een tikkeltje humor tussendoor (maar niet teveel)
Uitschieters: Jeremy Brett, nog heel jong, en een kleine maar fijne bijrol van Rosalie Crutchley (Maude Klein)

Zo lust ik er nog wel meer.