Le Avventure di Pinocchio (1947)

Alternatieve titel: The Adventures of Pinocchio

Italië
Avontuur

geregisseerd door Gianetto Guardone
met Alessandro Tommei, Mariella Lotti en Vittorio Gassman

Geppetto is een oude en eenzame man die poppen maakt. Hij had altijd een zoon gewild en op een dag zorgt een fee ervoor dat één van zijn marionetten tot leven komt. De pratende houten jongen is echter niet altijd even braaf, loopt weg van huis en raakt verwikkeld in diverse vermakelijke, maar ook gevaarlijke avonturen.

avatar van movie acteurs
Redelijke verfilming van het mooie Italiaanse sprookje. Helaas heeft deze film behoorlijk last van een grote overacting bij acteurs. Voor de rest is het nog aardig gemaakt, maar het had duidelijk creatiever en wat leuker gemogen. De verfilming is in andere opzichten ook niet echt geslaagd. Setting, kostuums zijn zoals gewoonlijk vaak prima bij dit soort films. Dus daar heb ik dan niks om over te klagen. 2,5.