Volga en Flammes (1934)

Alternatieve titel: Volga in Flames

Frankrijk / Tsjechoslowakije

geregisseerd door Viktor Tourjansky
met Albert Préjean, Valéry Inkijinoff en Raymond Rouleau

Luitenant Orloff is bestemd voor het garnizoen van een vesting die in de steppe over de Kazan wordt verloren. Onderweg redt hij het leven van een man die in een sneeuwstorm is verloren geraakt. Daartegenover wijst deze man hem de te volgen weg. Gekomen tot goede haven, maakt Orloff kennis met Macha, het meisje van de plaatselijke commandant, en waarop hij verliefd wordt. Verleid door de officier, verlaat deze zijn vroegere pretendent, luitenant Schalin. Vervolgens breekt een opstand van boeren uit, die wordt geleid door een avonturier genaamd Silatschoff. Orloff herkent in hem de mens van wie hij het leven had gered. Weldra wordt het garnizoen overwonnen en Silatschoff moet over het lot van de gevangenen besluiten.