Fuga dalla Morte (1989)

Italië
Horror

geregisseerd door Enzo Milioni
met Annie Belle, Barbara Blasko en Alessandro Freyberger

Anna krijgt een kort gesprek via de telefoon te horen en ontdekt tot haar verbijstering dat Larry, haar echtgenoot is gestorven. Ze neemt onmiddellijk contact op met Dokter Mark, de arts die de zenuwziekte van haar man behandelde. Maar wanneer de geneesheer ter plaatse arriveert is het lichaam van haar man verdwenen.

Wat zie ik, nog maar 1 stem voor een door Fulci geproduceerde slashergiallo ?
Klinkt leuk, maar deze film is eigenlijk vernietigend saai en het splatter en slash werk beperkt zich tot een gory scene in het begin, eentje iets over de helft en 2 tegen het slot, waarbij vooral de castratie en de onthoofding doen denken aan het werk van de sponsor.
Maar dat is allemaal veel te weinig en te laat, overwegend is dit absurd gezemel rondom de gebruikelijke "hoe krijgen we de rijke erfgename knettergek" intrige, waarbij we alleen nog moeten invullen wie er achter de intrige steekt.
De ouwe Sernas bereikt hier een dieptepunt als Freudiaanse spiegiater die bloedserieus zijn idioterieen over het onbewuste mag spuwen, terwijl we moeten constateren dat de tand des tijds niet vriendelijk is geweest voor trash-iconen Kerova die een secretaresse speelt, en Annie Belle wier rol volstrekt overbodig is. Zij verzorgen ook geen sleaze, die hier trouwens goeddeels afwezig is maar voorzover wel aanwezig wordt geleverd door de vunzige lakei en zijn doofstomme dochter, die hij gaarne verkracht. Hoe verzinnen ze het toch allemaal.