Il Mistero di Lovecraft - Road to L. (2005)

Italië
Documentaire / Thriller

geregisseerd door Federico Greco en Roberto Leggio
met Federico Greco, Fabrizio La Palombara en Roberto Leggio

1997: Andrea Roberti, een student folklore onderzoekt naar het mogelijke verband tussen de horrorliteratuur van H.P. Lovecraft en de donkere volksverhalen van de Po Delta, een mysterieus en afgelegen deel van noordelijk Italië. Enkele laren later vindt een groep filmmakers een manuscript in Montecatini (Italië) dat tot de Amerikaanse schrijver kan hebben behoord. Het dagboek, gedateerd op 1926, beschrijft reizen in Italië door de Po Delta op zoek naar inspiratie in de vorm van lokale volksverhalen. Als het manuscript werkelijk tot Lovecraft behoorde, zou het een buitengewone ontdekking zijn. En dan komen ze te weten dat Andrea Roberti enkele jaren voordien in geheimzinnige omstandigheden is verdwenen. Maar zodra ze verder gaan speuren vernemen ze dat er nog veel meer vreemde en storende dingen in de streek zijn gebeurd.

avatar van Vascago
Ziet er interessant uit.