Flower & Garnet (2002)

Alternatieve titel: Flower et Garnet

Canada

geregisseerd door Keith Behrman
met Callum Keith Rennie, Jane McGregor en Colin Roberts

De achtjarige Garnet is een stille einzelgänger. Zijn emotieloze vader Ed wisselt nauwelijks een woord met hem, en zijn zestienjarige zus Flower heeft al vanaf zijn geboorte de moederrol op zich genomen omdat zijn echte moeder tijdens zijn bevalling stierf. Hoewel het niet uitgesproken wordt, lijkt het erop dat Ed hier Garnet de schuld van geeft. Garnet gaat steeds meer in zijn eigen wereld leven, geholpen door de ontdekking van zijn schutterstalent, dankzij de luchtbuks die hij van Ed voor z'n verjaardag krijgt. Ondertussen verloopt de relatie tussen Ed en de snel volwassen wordende Flower ook steeds moeizamer.

Een zachte psychologische en op zijn momenten ontroerende/ spannende film, die als Garnet 10 jaar ouder zou zijn misschien wel een zeer harde psychologische en enge film zou zijn.