Eyforiya (2006)

Rusland
Drama / Romantiek

geregisseerd door Ivan Vyrypayev
met Polina Agureyeva, Maksim Ushakov en Mikhail Okunev

Een afgelegen, half vernietigd dorpje, door honderden kilometers omringd door steppen... Tussen twee mensen, een man en een vrouw die het gewend zijn om zonder liefde te leven, bloeit een hevige passie op. Maar ze zijn dit niet gewend, deze plotselinge euforie, en de passie dreigt zowel henzelf als anderen te vernietigen.

avatar van wendyvortex
Stom toeval net de film gekeken en wat post Moskwood op Facebook: een beetje publiciteit voor deze film.
Heb ze maar meteen even mijn bevinding doorgegeven (in het Engels voor deze keer).
Just saw it this evening!!! Great visuals with some truly brilliant shots...a little short on plot though and with some weaker scenes. Sympathetic but not euphoric.

Pure poetische cinema: de tocht met het bootje in de avond, de regen, het slotbeeld.
Werkelijk prachtig.