Le Italiane e l'Amore (1961)

Alternatieve titels: Les Femmes Accusent | Latin Lovers

Italië / Frankrijk
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Gian Vittorio Baldi, Marco Ferreri, Giulio Macchi, Francesco Maselli, Lorenza Mazzetti, Gianfranco Mingozzi, Carlo Musso, Piero Nelli, Giulio Questi, Nelo Risi en Florestano Vancini
met Ida Galli, Mario Colli en Willi Colombini

Elf episoden - gebaseerd op ware brieven die naar damestijdschriften werden verzonden - geven een interessant overzicht van zaken die zo typisch en belangrijk zijn voor de wereld van vrouwen; de nieuwsgierigheid van kinderen voor de geboorte, de eerste liefde van tieners, echtgenoten, minnaars en scheiding, seksuele afwijkingen, meisjes die bekendheid zoeken, de eerste huwelijksnacht, de eerste seksuele ervaringen, ongewenste zwangerschappen. Grote en kleine problemen, niet in het bijzonder de Italiaanse vrouwen betreffend.