Mustang! (1959)

Western

geregisseerd door Peter Stephens
met Jack Buetel, Madalyn Trahey en Stephen Keyes

In de heuvels en bossen rond een paardenfokkerij loopt ononderbroken een wilde mustang rond, die voor de rancheigenaar en de ingehuurde voorman Lou steeds een uitdaging is om te doden. Ze proberen de mustang te doden, omdat deze een slechte invloed heeft op de getemde paarden van zijn ranch, maar dat is tot nu toe mislukt. Gabe, één van de werknemers op de ranch en Nancy, de dochter van de rancheigenaar, geloven, dat de mustang gevangen en getemd kan worden en vervolgens voor de ranch waardevol kan zijn. Ondanks de protesten van Lou, gaan Gabe en Nancy hun ideeën uitvoeren.