Guns of Darkness (1962)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Anthony Asquith
met Leslie Caron, David Niven en David Opatoshu

Tom Jordan is de eigenaar van een Britse plantage in een Zuid-Amerikaans land, waar net een revolutie plaatsvindt. Wanneer blijkt dat de gewonde president van dat land weg moet vluchten, bieden Tom en zijn vrouw, Claire, aan om hem met een auto weg te brengen. Tom en Claire, wiens huwelijk op de klippen dreigt te lopen, krijgen te maken met veel problemen; ze belanden met hun auto midden in drijfzand, Claire wordt door enkele jongelui bedreigd, en voor de pacifistische Tom vormt zich een ander probleem.. kan hij iemand doden?