Iron Man (1951)

geregisseerd door Joseph Pevney
met Jeff Chandler, Evelyn Keyes en Rock Hudson

In Coaltown, Pennsylvania, probeert mijnwerker Coke Mason een betere toekomst voor zichzelf op te bouwen. Hij koopt een radio winkel en trouwt met Rose Warren. Zijn aan gokken verslaafde broer denkt dat Coke meer toekomst heeft als bokser, omdat hij weet dat wanneer Coke vecht hij een woede over zich heen krijgt waardoor hij de bijnaam "Iron Man" heeft gekregen. Omdat ook Rose het idee van veel geld wel ziet zitten, besluit Coke, met tegenzin, om het te doen. Hij is bang voor zijn "killer instinct", die hem zowel geliefd als gehaat maakt bij het publiek. Kan Coke zijn persoonlijke demonen de baas, voordat hij iemand in de ring vermoordt?

lowhusky
Remake van Iron Man uit 1931