The Hired Gun (1957)

Western

geregisseerd door Ray Nazarro
met Rory Calhoun, Anne Francis en Vince Edwards

Judd Farrow rijdt als priester gekleed een dorp binnen en bevrijdt de veroordeelde moordenares Ellen Beldon uit de cel. Ellen zou haar man Kell Beldon na een ruzie op een feest gedood hebben. Toen iedereen naar buiten ging, zag men Ellen namelijk gebogen over haar gedode man staan met een revolver voor haar voeten. Ellen vlucht met Judd naar New Mexico en reist verder alleen naar Texas. Beldon's vader Mace schakelt huurmoordenaar Gil McCord in om beiden te zoeken. Gil vindt en overmeestert Ellen, maar krijgt onderweg naar Mace twijfels over haar schuld.

avatar van Brix
Goede doorsnee kwaliteit western.
Had een TV film kunnen zijn, ware het niet dat hij in (zwart-wit) breedbeeld gefilmd werd.
De settings (voornamelijk weidse landschappen) zijn prachtig.
Calhoun is voor mij een van dé western acteurs bij uitstek, een echte tough guy.
Anne Francis zie ik ook altijd weer graag.
Vince Edwards vond ik wat zwak overkomen, maar Chuck Connors speelde zijn rol dan weer prima.
Voor mij had de film wel wat langer mogen zijn.
Deze lengte geeft ook weer dat TV film gevoel.
Desalniettemin, films als deze mogen ze voor mij iedere dag op TV laten zien.
Goed verteerbaar kijkwerk.

avatar van Dogie_Hogan
Jammer van de korte speelduur. Dan is ook $ 18 voor de DVD behoorlijk prijzig.

avatar van Brix
Dogie_Hogan
Kan ook goedkoper, de Australische release (€13, 50 inclusief verzendkosten)