The Loneliest Runner (1976)

Drama / Sport

geregisseerd door Michael Landon
met Lance Kerwin, Brian Keith en DeAnn Mears

Een 14 jaar oude bedplasser loopt elke dag naar huis van school om de natte lakens voor zijn slaapkamerraam weg te halen die zijn moeder daar gehangen heeft als straf. Hij loopt iedere keer zeer hard voordat iemand van zijn vriendenkring zijn huis passeert. Deze gedwongen training bereidt hem voor om een competitieve loper te worden.

avatar van otherfool
Kleine tv-film over een jongen die door het bedplassen gedwongen wordt hard te lopen (de synopsis verklapt dit eigenlijk al). Semi-autobiografische film van regisseur Landon, ben vooral benieuwd hoe ma er naar heeft gekeken want ohohoh wat een valse kenau, zelden zo'n kreng op het scherm gezien. De film voert verder wat standaard karakters op (een paar vriendjes, een leuk buurmeisje en de typische highschool coach) maar kijkt wel lekker weg, het mierzoete happy end nemen we dan ook maar voor lief.