The Loneliest Runner (1976)

Drama / Sport

geregisseerd door Michael Landon
met Lance Kerwin, Brian Keith en DeAnn Mears

Een 14 jaar oude bedplasser loopt elke dag naar huis van school om de natte lakens voor zijn slaapkamerraam weg te halen die zijn moeder daar gehangen heeft als straf. Hij loopt iedere keer zeer hard voordat iemand van zijn vriendenkring zijn huis passeert. Deze gedwongen training bereidt hem voor om een competitieve loper te worden.

avatar van Bubblez
Jee, ik ken deze film van toen ik klein was. Ik vond het wel een mooi verhaal. Leuk om hem terug gevonden te hebben.

Dick2008
Heb deze film in het verre verleden al eens op tv gezien. Maar het kon totaal geen kwaad deze nog eens te zien, bovendien past het goed bij mijn filmvoornemens voor 2011, om vooral films te herkijken en daarbij ook nog korte films.

Ik was deze tv-film al grotendeels vergeten. Alleen de fragmenten dat de lakens buiten het raam hangen en het jochie dat dan zo hard moet rennen om ze weg te halen, zijn me toch wel al die jaren bij gebleven.

Kort maar krachtig drama, die af en toe wat afzwakt maar over de gehele linie toch boeiend blijft. Mooie film om weer eens gezien te hebben, met een toch wat verrassend einde.
Is een autobiografische film van Michael Landon (o.a. Bonanza en Het kleine huis op de prairie) die, naast dat hij de film heeft geregisseerd, er zelf ook nog in voorkomt. Goed spel van de acteurs. Vooral Lance Kerwin als de jongen John. Daarnaast ook nog DeAnn Mears als bekrompen valse moeder en Brian Keith als slappe vader. Speelt zich weliswaar af in de jaren '50, maar het thema bedplassen en hoe ermee wordt omgegaan is nog steeds een moeilijk punt. 3.0

avatar van otherfool
Kleine tv-film over een jongen die door het bedplassen gedwongen wordt hard te lopen (de synopsis verklapt dit eigenlijk al). Semi-autobiografische film van regisseur Landon, ben vooral benieuwd hoe ma er naar heeft gekeken want ohohoh wat een valse kenau, zelden zo'n kreng op het scherm gezien. De film voert verder wat standaard karakters op (een paar vriendjes, een leuk buurmeisje en de typische highschool coach) maar kijkt wel lekker weg, het mierzoete happy end nemen we dan ook maar voor lief.

avatar van Alittleromance
Mooie film met ook Melissa Sue Anderson uit The little house on the prarie in bijrol. Film van Michael Landon die ook the little house of the prarie schreef. ook deze film regisseerde hij.

Wtf, haha wat een plot.