The Threat (1949)

Film noir / Misdaad

geregisseerd door Felix E. Feist
met Michael O'Shea, Virginia Grey en Charles McGraw

Uit de Folsom gevangenis ontsnappen enkele gevangenen, waar onder de moordenaar Arnold 'Red' Kluger, die wraak gezworen heeft op inspecteur Ray Williams en de rechter, die hem heeft veroordeeld. Ondanks de voorzorgsmaatregelen zijn beiden in Klugers macht, evenals de danseres Carol, waarvan hij vermoedt, dat zij hem verraden heeft.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Aardig film-noir filmpje die makkelijk is mee te pakken door de korte speelduur.
Leuk voor 1 keer maar voor de rest weinig bijzonders, Michael O'Shea in the bad guy rol was duidelijk degene die er boven uit sprong maar het verhaal op zich had weinig om het lijf en ook de spanning had op sommige momenten wel wat meer mogen zijn.