ad

Alternatieve titel: Hot Summer

Oorsprong: Oost-Duitsland

Geregisseerd door: Joachim Hasler

Met onder meer: Frank Schöbel, Chris Doerk en Regine Albrecht

IMDb beoordeling: 6,0 (284)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Heißer Sommer

In deze Oost-Duitse tiener-musical wil een groep meisjes hun vakantie doorbrengen aan de Baltische kust. Een luidruchtige en onaangename groep jongens is hetzelfde van plan, waardoor de meisje met afschuw vervuld raken. De twee groepen beginnen ruzie met elkaar te maken. Toch beginnen de groepen zich ook meer en meer tot elkaar aangetrokken te voelen.

Lijkt me zeer merkwaardig.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 19892 berichten

In ieder geval een boeiend tijdsbeeld lijkt me. Oost-Duitsland, tienerkomedie en 1968, maffe combi.

avatar van wolfmanrene

wolfmanrene

Ik vind het een topfilm. Jaren voor Grease al een heel geslaagde tienermusical. Heel aanstekelijke liedjes en ook hier en daar erg knullig, maar beslist bovengemiddeld. Er zit een liedje bij, waarbij de enscerering tegen het surrealistische aanligt. Een van de meest geslaagde Oostduitse genrefilms als je het mij vraagt.

avatar van FisherKing

FisherKing

Van IMDB comments

Imagine Frankie and Annette taking a vacation with nine guys and 10 girls. Now imagine them as Communist youth, spreading the joys of collectivism and the freedom to have sex with whomever they please! Unbelievably catchy songs, surreal choreography (including dancing haystacks), and a kitschy script make this a must-see for anyone who loves tractor musicals.

Tractor Musicals