Hell's Half Acre (1954)

Film noir / Mystery

geregisseerd door John H. Auer
met Wendell Corey, Evelyn Keyes en Elsa Lanchester

Donna Williams gelooft dat haar, sinds het bombardement van Pearl Harbor in 1941, vermiste man Randy Williams op Hawaï in de gevangenis zit in verband met een veroordeling vanwege moord en reist naar Hawaï, om vast te stellen, of hij ook daadwerkelijk haar man is. Hij ontsnapt echter voordat zij hem te zien krijgt. Hij heeft namelijk te horen gekregen dat zijn huidige vriendin Sally Lee vermoord is. Randy doorzoekt de achterbuurten van Honolulu, die voor hem bekend staan als "Hell's Half Acre" en hij zoekt de moordenaar van zijn vriendin Sally. Beiden worden gezocht door Randy's gangstermaten.

avatar van Biosguru
Beetje flauwe Hawaii noir, die maar wat voortsuddert. Alleen de moeite voor Evelyn Keyes en Elsa Lanchester. De mannelijk cast is van bordkarton.