Urlaub vom Leben (2005)

Duitsland

geregisseerd door Neele Leana Vollmar
met Gustav-Peter Wöhler, Petra Zieser en Meret Becker

Rolf Köster werkt jarenlang als kassier bij een bank in Bremen. Daar doet hij, dag in, dag uit, hetzelfde monotone werk, ziet hij steeds dezelfde voorspelbare klanten en dezelfde omgeving. Toch heeft Rolf Köster steeds een glimlach op zijn lippen. Hij schenkt zijn familieleven niet veel aandacht, en gaat dat ook liever uit de weg. De problemen van zijn vrouw en kinderen zijn hem vreemd. Met zijn gezondheid gaat het slecht. Als Köster na vaak last te hebben gehad naar een arts gaat, kan die geen ziekte vinden. Köster's werknemer besluit om hem een week verlof te geven, wat Köster aanneemt zonder het zijn familie te vertellen.