Mr. Forbush and the Penguins (1971)

Alternatieve titel: Cry of the Penguins

Verenigd Koninkrijk
Avontuur

geregisseerd door Arne Sucksdorff, Alfred Viola en Roy Boulting
met John Hurt, Hayley Mills en Dudley Sutton

Richard Forbush is behalve een vrouwenverslinder ook een bioloog die dieren uit de poolgebieden bestudeert. Natuurlijk besteedt hij zijn tijd het liefst aan het eerste, maar wanneer hij de mogelijkheid krijgt om onderzoek te doen naar pinguins op Antarctica, neemt hij die kans met beide handen aan. In werkelijkheid doet hij dat alleen maar om indruk te maken op het meisje dat hij versieren wil. Hij moet echter langer dan gepland op de Zuidpool blijven en de tijd die hij daar moet doorbrengen heeft grote invloed op zijn leven.