Maria Rosa la Guardona (1973)

Alternatieve titels: Esperienze di Maria Rosa, Cameriera Curiosa | What the Chambermaid Saw

1 stem

Italië

geregisseerd door Marino Girolami
met Isabella Biagini, Ninetto Davoli en Riccardo Garrone

Maria Rosa is een kamermeisje in een klein hotel in Rome. Zij moet zorgen voor een oude professor die haar altijd wil kussen. Zij probeert om haar jonge collega Romolo in bedwang te houden, maar ze is vooral geïnteresseerd in het begluren wat er in de ruimte naast haar gebeurt, waar de bezoekers van het hotel logeren. Ze gluurt voortdurend door een klein gaatje in de muur en is getuige van een reeks dolle situaties. Zo volgt ze een Siciliaans echtpaar op hun huwelijksreis, een oude handelaar van Romagna die haar nog heeft willen versieren, een jong koppeltje dat gedrogeerd in het hotel is aangekomen, mannen en vrouwen met bijzondere "smaken", enzovoort... Terwijl Romolo tevergeefs probeert om haar te verleiden, wordt Maria Rosa verliefd op een eenzame cliënt die in het echte leven een gevaarlijke misdadiger blijkt te zijn...