menu

Gipusu (2001)

Alternatieve titels: Gips | Love Cinema Vol. 5

mijn stem
2,50 (5)
5 stemmen

Japan
Drama
83 minuten

geregisseerd door Akihiko Shiota
met Hinako Saeki, Machiko Ono en Hiromi Kuronuma

Tamaki loopt soms rond met haar been in het gips, gewoon omdat ze het leuk vindt. Elke keer als ze dat doet gebeuren er namelijk grappige dingen zegt ze. Als ze bevriend raakt met Kazuko belt ze haar telkens op om haar uit te nodigen, maar is ze ook telkens heel verrast als Kazuko dan voor haar deur staat. Als Tamaki een week weg moet is Kazuko niet te beroerd om op haar appartement te passen en de goudvis eten te geven. Maar als Tamaki maar wegblijft vindt ze iets onverwachts in de kelder.

zoeken in:
avatar van NKyou
2,0
Maakt deel uit van een Dogma serie, Love Cinema geheten. Alle 6 de titels staan hieronder. Tokyo Garbage Girl vond ik niet sterk, maar van deze en Bijita Q verwacht ik nog vrij veel. Ze liggen in ieder geval klaar op de stapel...

01. Tokyo gomi onna (Tokyo Garbage Girl)
02. Eri ni kubittake (Amen, Somen and Rugger Men!)
03. Tojiru hi (A Closing Day óf Enclosed Pain)
04. Harikomi (Stake Out)
05. Gipusu (Gips)
06. Bijita Q (Visitor Q)

avatar van -fal
2,0
Lekker ongrijpbaar verhaaltje en boeiende meiden, maar het blijft een no-budget filmpje en is geen partij voor de Miike. Ik vond het ook wat aan de lange kant. Lastig in sterren te vertalen Gipusu heeft me wel vermaakt.

avatar van NKyou
2,0
Bizarre reeks, dat sowieso.

Love cinema op een soort destructieve manier. De 'normale' romantiek en affectie die je zou verwachten in een dergelijk genaamde reeks kan je wel vergeten. Machtspelletjes, vreemde relaties en gekke gebeurtenissen zijn (ook) dit deel rijk. Drie nu gezien en geen van alle halen ze de voldoende, niet mijn type cinema. Vraag me telkens af waarom ik dit kijk, maar dan komt er weer een aardige scene om de hoek zetten. Blijf je in ieder geval hangen, ondanks het vele klok kijken.

Beelden zijn erg basis, slecht afgewerkt met lege decors en settings. De twee actrices moeten het doen, maar zijn hier bij lange na niet genoeg getalenteerd voor. Muziek die soms op komt zetten is wel aardig, maar niet meer dan dat. Geen aanrader, kleine 2*

avatar van Onderhond
3,0
Vermakelijk.

Inderdaad wel erg lelijk en kaal, die 4:3 hielp ook niet echt. Voor het visuele hoef je dit in ieder geval niet te zien.

Gelukkig is het verhaaltje, hoe simpel ook, toch best mysterieus en interessant. Blijft de hele film gissen waar het nu eingelijk naartoe gaat, het is dan ook weer een staaltje Japanse (droge) weirdness vol overtuiging uitgevoerd.

Acteerwerk viel best mee, die muziek is me verder niet zo opgevallen. Mits wat betere regie (en meer budget) had dit een erg goeie film kunnen zijn, nu blijft het toch wat hangen in een aardig concept dat naar behoren is uitgewerkt, maar verder weinig aanspreekt.

Rare vent die Shiota, niet echt een voorspelbaar regisseur.

3.0*

Toch nog even een aanvulling: van Dogme kan je hier niet echt spreken, aangezien hier toch duidelijk bijgevoegde muziek aanwezig is. Daarmee mezelf ook even verbeteren, want de muziek was net wél opmerkelijk, beetje gekke deuntjes die de film een wat luchtiger karakter geven.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:38 uur

geplaatst: vandaag om 18:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.