I Cuori Infranti (1963)

Italië
Drama / Komedie

geregisseerd door Vittorio Caprioli en Gianni Puccini
met Nino Manfredi, Franca Valeri en Norma Bengell

De film bestaat uit twee verhalen. In het eerste deel "La Manina Di Fatma" wil Carlo De Tommasol Lisa, de dochter van kapitein Von Tellen huwen, maar Fatma, zijn ex-minnares, doet al het mogelijke om het huwelijk te verhinderen. Ze maakt eerst de bruid bang, zorgt nadien dat haar vroegere vriend van diefstal wordt beschuldigd en in de gevangenis wordt opgesloten. Nadien belooft ze hem te bevrijden... Het tweede deel " E Vissero Felici" vertelt het verhaal over een echtpaar met een kind. Ze zijn gelukkig. De man doet het huishoudelijk werk en de vrouw doet de boodschappen. Na een reis naar de kust is de schouder van de vrouw door de zon verbrand en ze moet binnen blijven. De echtgenoot besluit eens alleen op stap te gaan..