Franck Spadone (2000)

Frankrijk
Thriller

geregisseerd door Richard Bean
met Stanislas Merhar, Monica Bellucci en Carlo Brandt

Bruno (Christophe Le Masne) en Franck Spadone (Stanislas Merhar) werken voor een team behendige zakkenrollers, die ogenschijnlijk met hun 'werk' dag in dag uit een prettige som geld binnen halen. Het loopt echter mis wanneer Spadone voor één van zijn slachtoffers valt, de mooie stripster Laura (Monica Bellucci). In de wereld van de stripclubs komt de vrijbuiter zaken tegen die hem niet liggen, zoals de overbezorgde baas van Laura, Ferdinand (Carlo Brandt). Maar door zijn blinde liefde voor haar raakt hij verwikkeld in een complot van Laura en Ferdinand om een grote maffiabaas om te leggen. Met aan de ene kant de liefde voor Laura en de andere kant de heimwee naar zijn oude makkelijke leven moet Franck de juiste koers zien te bepalen.

avatar van Frankeermachine
Begin niet aan deze film.

-Traag verhaal;
-Slecht acteerwerk;
-Geen spanning;
-Tussenshots die niks aan het verhaal toevoegen;
-'Nietszeggende' dialogen;

In één woord DRAMA.