Ming Ming, een 21e eeuwse martial arts prinses probeert het hart van haar prins te winnen. Deze heeft een opdracht uitgeschreven, waarbij hij zijn trouw belooft aan diegene die hem 5 million dollar weet te schenken. Ming Ming ontmoet op haar zoektocht Nana, een ander meisje die op zoek is naar 5 million dollar, en het evenbeeld is van Ming Ming.
Geregisseerd door een regisseuze afkomstig uit het reclame/videoclip wereldje.
Film zelf werd geprezen omdat ze haar afkomst niet verloochent maar net extra in de verf zet. Mensen die bij moderne films al te vaak naar MTV in combinatie met generatie en editing verwijzen kunnen dus maar beter wat anders gaan kijken.
Visueel gebeuren er enorm veel boeiende dingen, de editing is apart maar vloeit jammer genoeg niet altijd even goed mee, de muziek is eigenlijk het element dat de sfeer af en toe de das om doet.
Acteerwerk is best goed voor een film als deze, het verhaaltje daarentegen is een beetje een zooitje bijelkaargesprokkeld.
Au verloochent haar afkomst inderdaad niet, waardoor het af en toe té vluchtig en losjes aanvoelt, maar de boeiende visuals en aparte bokkensprongen houden het geheel wél boeiend en leuk om volgen.
Denk dat ze eigenlijk beter werk zou doen als art director, en dan met een regisseur aan het roer die qua tempo een mooie sfeer kan opbouwen.
4* voor dit experiment. Denk niet dat deze film veel mensen gaat aanspreken, maar op basis van enkele bloedmooie scenes toch wel de moeite om een keertje gezien te hebben.
Kende Susie Au alleen van haar bekende videoclips voor Wang Fei (Chungking Express). Toevallig deze film meegenomen vanwege Zhou Xun, die ik altijd de moeite waard vind. Film is als een lange videoclip te omschrijven, waarbij vooral in de eerste helft de balans volledig zoek is.
Film heeft leuke visuele ideeën,met soms mooie beelden. Maar scènes worden te vaak verpest door de editing die het ritme verstoord. In de tweede helft wordt dat wat hersteld, en krijgen de personages meer vlees en bloed. Geen vervelende zit, maar er zal me weinig van bijblijven. Holle film met een leuke verpakking.
Een visuele manier van vertellen die je de laatste tijd weer iets minder ziet. Gelukkig eigenlijk dat deze film redelijk klein is gebleven, zo kan je hem makkelijk terugzien zonder al te veel baggage. Het was alweer even geleden en veel stond me niet meer bij.
Vooral de eerste helft is erg sterk, ondanks dat de soundtrack wat te commercieel is. Wel interessant gebruikt, maar het strookt niet helemaal met de sfeer die verder opgebouwd wordt. Visueel is het dan een stuk interessanter, vooral qua tempo en editing.
Xun Zhou is ook echt een meerwaarde, dit is het type film die haar carriere gestalte gegeven heeft, vooraleer ze doorstoomde naar de grotere projecten. Meest aparte is nog dat deze film uit Hong Kong kwam, terwijl het veel dichter aanleunt tegen de opkomst van genrecineme uit China rond die tijd.