Le Città Proibite (1963)

Italië
Documentaire

geregisseerd door Giuseppe Maria Scotese

Wij worden meegenomen naar de krottenwijken van een stad waar er geweld heerst. Deze districten vertegenwoordigen de donkere zijde van de wereld waar alles met pervers genoegen corrupt is. Elke grote stad heeft zijn district, zoals: Reeperbahn in Hamburg, Soho in Londen, het prostitutiekwartier in Bombay, en ook de vreemde shows in Beiroet, casino's in Las Vegas enzovoort. De film toont ook de andere kant van wat voor de meeste mensen verboden of onbekend is: de hallucinante nachten in de Sahara met de wilde dansen van Arabische vrouwen in dorpen van de bedouinen, de waanzinnige corrida in Mexico, de grote voetbalgoden die spelen in het enorme stadion van Maracanà enzovoort.