La Tête de Maman (2007)

Alternatieve titel: In Mom's Head

Frankrijk

geregisseerd door Carine Tardieu
met Karin Viard, Chloé Coulloud en Kad Merad

Lulu is 15 jaar oud, en woont in een prachtig Frans dorpje op het platteland. Haar moeder is manisch depressief zolang als Lulu het zich kan herinneren. Nu Lulu zelf volwassen begint te worden begint ze zich af te vragen hoe het komt dat haar moeder is zoals ze is. Als ze op een dag een oude foto ziet waar haar moeder er erg gelukkig uitziet, constateert Lulu dat er na deze foto iets gebeurd moet zijn waardoor haar moeder zo veranderd is. Lulu begint te graven in het verleden om erachter te komen waarom haar moeder niet gelukkig is.

avatar van Leo1954
Wat een prachtige romantische film is dit. Origineel en nergens over the top. Heel frisse film ook. Met samengeknepen handen gekeken, dit is een topper in romantiek.