Bubot Niyar (2006)

1 stem

Verenigde Staten / Israël / Zwitserland
Documentaire

geregisseerd door Tomer Heymann

De Fillipino's, Giorgio, Cheska, Sally, Jan en Chiqui, proberen zich als transseksuelen staande te houden in het multiculturele Israël. Ze behoren tot de grote groep immigranten die in Israël in de (semi-)illigaliteit leven. Overdag werken ze als liefdevolle bejaardenverzorgers, 's avonds treden ze op in Tel Aviv met een travestie-act. Dit dubbelleven wordt echter angstvallig verborgen gehouden. Niet alleen om hun afkomst, maar ook vanwege hun homoseksualiteit worden de Paper Dolls constant en vanuit allerlei hoeken veroordeeld. De relatie tussen een van de Paper Dolls en de hoog bejaarde Chaim doet dienst als rode draad.