Woman on Top (2000)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Fina Torres
met Penélope Cruz, Murilo Benício en Harold Perrineau Jr.

Als Isabella besluit om te vluchten uit haar wankele huwelijk met Nino, met wie ze in Brazilie een restaurant runt, gaat ze naar San Francisco. Daar hoopt zij haar culinaire carrieredroom waar te maken. Samen met jeugdvriend(in) Monica, ontdekt Isabella niet alleen haar passie en potentieel, maar ook het perfecte recept om de top te bereiken!

vic
wat een k** film. Zelfs de aanwezigheid van de beeldschone penelope verbergd het slechte verhaal en uitwerking niet

vic schreef:

ik vind dat haar aanwezigheid de film nog genietbaar maakt
**1/2

matige film inderdaad, maar in mijn ogen een van de beste soundtracks ooit!

vond de film overwegend vermakelijk, af en toe wat té langzaam, wel een mooie romantische (vrouwen)film

avatar van wackyboy
Bij deze film moet je het beeld uitzetten en genieten van de lekkere Braziliaanse muziek.

nee dit is het niet....

wat ontzettend slecht geacteerd, een slecht verhaal...
het enige wat nog een beetje goed was, is de aanwezigheid van de schone penelope

niets meer dan 2 sterren..

mwaah nogal aan de saaie kant
verhaal houdt niet veel in
2,5 *

Ik vond hem wel wat hebben, wel wat cliché en idd wat saai, maar het idee is aardig.

avatar van Purmerend
Wat een mooi accent heeft Penélope Cruz. Een film over de mooie kanten van het leven zoals de liefde, muziek en heerlijk eten.

avatar van donnie darko
Meh, inderdaad maar wat makke film. Niks grappigs aan, niks moois aan, geen geweldige acteerprestaties, niks speciaals, dus daarom ook behoorlijk eentonig. Niet saai, maar gewoon niet echt goed.

avatar van xenne
tsja ... een mooie dame die een beetje rond haar kookpotten staat te draaien, meer is dit in feite niet. een ster kan er nog wel af voor sfeer/muziek en ons Penélope. een verhaal ontbreekt en film slaagt er niet in komisch of romantisch te worden

Vandernagel
Een romantische komedie die erin slaagt zowel onromantisch als niet-komisch te zijn. Het verhaal is er niet, acteren nauwelijks, alleen de muziek kon ik waarderen.

2,0 sterren

speranza
Dit is een bijzonder vermakelijke film met mooie beelden. Penélope Cruz steelt de show.

confucius repeat
Na een overdosis kookboeken, kookprogrammas is het nu de beurt aan kookfilms. Overdaad schaadt, dat is in alles zo. Iemand ooit 'Chocolat' gezien? Met Julliette Binoche in de hoofdrol?
Da's pas cooking. Beter vind je niet. In deze film weet je nooit precies waar het koken ophoud en de seks begint. Je doet maar, maar aan mij is deze pulp niet besteedt. Kieper alles maar in 't toilet. Mooie Penelope? 't Is een subjectief begrip.