ad
  • 8.184.953 stemmen

Dante nella Vita e Nei Tempi Suoi (1921)

Fantasy | 81 minuten
Nog geen stemmen

Genre: Fantasy

Alternatieve titel: Dante's Inferno

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Domenico Gaido

Met onder meer: Guido Maraffi, Amleto Novelli, Diana Karenne

Over Dante nella Vita e Nei Tempi Suoi

Noord-Italië wordt verscheurd door politieke problemen tussen de Guelphs (waar ook Dante toe behoort) en de Ghibellines. Dankzij dit conflict wordt Dante verbannen en komt hij terecht in een donker woud, waar hij aan zelfmoord denkt. Op dat moment komt Virgil langs, die hem behoedt voor deze doodzonde. Samen met Virgil besluit Dante een reis te ondernemen die hem van de hel, via het vagevuur, naar het paradijs zal brengen.

avatar van henkies

henkies

iemand deze ooit gezien? is volgens mij een film waarin niet gesproken wordt, ben er toch wel benieuwd naar...