Dante nella Vita e Nei Tempi Suoi (1921)

Alternatieve titel: Dante's Inferno

Italië
Fantasy

geregisseerd door Domenico Gaido
met Guido Maraffi, Amleto Novelli en Diana Karenne

Noord-Italië wordt verscheurd door politieke problemen tussen de Guelphs (waar ook Dante toe behoort) en de Ghibellines. Dankzij dit conflict wordt Dante verbannen en komt hij terecht in een donker woud, waar hij aan zelfmoord denkt. Op dat moment komt Virgil langs, die hem behoedt voor deze doodszonde. Samen met Virgil besluit Dante een reis te ondernemen die hem van de hel, via het vagevuur, naar het paradijs zal brengen.

avatar van henkies
iemand deze ooit gezien? is volgens mij een film waarin niet gesproken wordt, ben er toch wel benieuwd naar...