Kabal i Hjerter (2007)

Noorwegen
Documentaire

geregisseerd door Øyvind Sandberg
met Per Erling Grindstein, Kåre Morten Watne en Maybritt Stusdal Matre

Kåre Morten is een Noorse man met het syndroom van Down. Kåre woont samen met zijn beste vriend Per, die eveneens het Down-syndroom heeft maar wat welbespraakter is. Samen redden ze het prima. Ze zijn fanatiek supporter van de lokale voetbalclub, laten zich regelmatig verwennen bij de pedicure en eten vaak pizza. Wanneer Kåre zich verlooft met zijn vriendinnetje Maybritt komt er een kleine kink in de vriendschapskabel. Wanneer Kåre op een dag vergeet zijn verlovingsring te dragen raakt zijn relatie met Maybritt in een crisis. Uitgerekend Per, de vriend die hij verwaarloosde voor Maybritt, bemiddelt bij een verzoening tussen de twee geliefden.