Die Czardasfürstin (1951)

West-Duitsland
Muziek / Romantiek

geregisseerd door Georg Jacoby
met Marika Rökk, Johannes Heesters en Hubert Marischka

Waar de beroemde revue-ster Sylva Varescu (Marika Rökk) ook optreedt, overal brengt zij de mannen het hoofd op hol. In Buenos Aires valt een plantagebezitter voor haar en op Sicilië wordt een rijke koopman op haar verliefd. En nu is de Hongaarse graaf Edwin von Weylersheim (Johannes Heesters), die de betoverde zangeres in Rome zag optreden, voor haar charmes gevallen. Sylva ziet de verliefde graaf eerst als de zoveelste aanbidder, maar moet dan ontdekken dat deze man een stuk aanhoudender is dan alle anderen. Edwin von Weylersheim is zelfs zo onder de indruk van de mooie Sylva dat hij zelfs zijn verloofde vergeet.