The Glass Mountain (1949)

Alternatieve titel: La Montagna di Cristallo

Italië / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Edoardo Anton en Henry Cass
met Michael Denison, Dulcie Gray en Valentina Cortese

Een beginnend componist, die als piloot voor de RAF tijdens de tweede Wereldoorlog wordt neergeschoten, wordt in Italië gered door een Italiaanse vrouw. Als hij eenmaal terugkeert naar zijn vrouw in England, begint hij geïnspireerd door de gebeurtenissen te schrijven aan een opera. Tijdens het schrijven ontdekt hij dat hij verliefd is geworden op de Italiaanse.

avatar van Mug
Mug
Dvd is al een tijdje uit op een label dat voornamelijk klassieke muziek uitbrengt.

Waarom (ook al gaat het over het schrijven van een opera)? De score is van Nino Rota, de man die verantwoordelijk was voor de muziek van alle Fellini's, een hoop Italiaanse neo-realisme films en natuurlijk The Godfather.

avatar van stephan73
Komt deze maand uit op één van de betere public domain labels, VCI.