Goodman Town (2002)

Thailand
Actie / Komedie

geregisseerd door Sakchai Sribonnam
met Archariya Buasuwan, Supakorn Kitsuwon en Watchara Tangkaprasert

Na de apocalyps struint de aan geheugenverlies lijdende eenling mr. Climax het land af op zoek naar... tja, dat weet hij zelf eigenlijk ook niet. Tijdens zijn tocht komt hij in contact met een groep rebellen die een aanval voorbereiden op Goodman Town, een belangrijke stad omdat deze is gebouwd op een olieveld. Goodman Town is in handen van de machtige dictator Tiger Yai, die een leger heeft gebouwd om zijn stad te beschermen. Op een gegeven moment stuurt Tiger Yai zijn troepen erop uit om voor hem een bruid te zoeken, wat voor de rebellen aanleiding is om tot de aanval over te gaan. Mr. Climax moet echter oppassen, omdat hij achterna wordt gezeten door Aarde, Wind, Vuur en Water, vier gevaarlijke, speciale krachten bezittende huurlingen, die het op hem hebben voorzien.

avatar van loempiavreter
1 van mijn favoriete films in het Post Apocalypse categorie A. genre (PA films die op Mad Max 2: Road Warrior lijken, al had ik bij deze film eerder het idee dat het een parodie erop is)

Wat houd deze film in?
Slecht edit werk, ongelovelijke *** score, flauwe Thai'se grappen, slecht verhaal (dat ook nog eens verwarrend en slecht uitgewerkt in de film word verwerkt) en een hoofdpersoon (Mr. Climax) die denkt dat acteren hetzelfde is als verbaasd kijken en aan je hoofd krabben (wat hij, serieus, 90% van deze film doet zoals ik het omschrijf).

Maar deze film word gered door kleurlijke karakters (vooral de 4 Assassins: Earth, Wind, Fire en Water stelen de show met hun voorkeur aan wapens en speciale krachten), voor een PA film goed gekozen en uitgewerkte kostuums en vermakelijke actie scene's (vooral met de 4 Assassins dus).

Een film voor de genreliefhebber dus (mist alleen de Junkcars nog)