Il Suo Nome Era Pot (1971)

Alternatieve titels: Django Always Draws Second | Hero Called Allegria | Suo Nome Era Pot, Ma Lo Chiamavano Allegria!, Il

Italië
Western

geregisseerd door Lucio Dandolo en Demofilo Fidani
met Pietro Martellanza, Lincoln Tate en Daniela Giordano

Twee broers, Ray en Pot, plegen de ene bankoverval na de andere. Nadat ze heel wat van buit hebben verzameld komt Steve voegt zich bij hen. Maar Steve doodt Ray voor het goud. Pot die niet weet dat Steve de moordenaar is redt hem nog uit de handen van de Mexicaanse bandiet Lobo. Maar wanneer de waarheid aan het licht komt zal Pot zijn dode broer wreken. Als hij nadien alleen met alle bezittingen overblijft begaat hij evenwel een blunder. Hij laat de buit liggen aan de oever van een rivier en gaat zwemmen om wat af te koelen. Wanneer hij uit het water komt is alles verdwenen...