I Mariti (1941)

1 stem

Italië

geregisseerd door Camillo Mastrocinque
met Amedeo Nazzari, Mariella Lotti en Irma Gramatica

De hertogin Emma, die verliefd is op graaf Riverbella wordt gedwongen door haar ouders om in het huwelijk te treden met de advocaat Regoli, een eerlijke en vriendelijke man. Ondanks zijn jaloersheid tegenover Riverbella verdedigt hij hem tegen een wettelijke beschuldiging en - voor het goed van de zuster van zijn vrouw - tracht hij haar te behoeden voor de verleidingspogingen van een materialistische playboy. De goedhartige aard van Regoli en zijn onbaatzuchtigheid doen langzaam Emma's gevoelens voor hem veranderen. Meer en meer begint ze van haar opgelegde echtgenoot te houden.