I Due Magnifici Fresconi (1969)

1 stem

Italië

geregisseerd door Marino Girolami
met Franco Franchi, Ciccio Ingrassia en Franca Polesello

Ciccio en Franco, twee lafaards die verwanten van een werkgever van de Siciliaanse maffia zijn, worden naar Milaan gezonden om een grote hoeveelheid wijn te verkopen. Wegens de harde concurrentie met sommige gewiekste handelaren, kunnen ze echter niets verkopen. Zij leren van het gedrag van hun concurrenten die altijd mooie vrouwen aan hun kant hebben. Franco en Ciccio vragen hun vrouwen om van Sicilië naar Milaan te komen. Eens in Milaan ontpoppen de twee vrouwen zich tot heel attractieve dames. Ze worden aangetrokken door het mooie stadsleven, raken hun echtgenoten beu en laten ze in de steek. Het is allemaal niet naar de zin van de vader van één van de meisjes die twee mafiosi naar de stad zendt om Franco en Ciccio te vermoorden. Vanaf dan is het tweetal voortdurend op de vlucht.