Il Coraggio (1955)

1 stem

Italië

geregisseerd door Domenico Paolella
met Totò, Gino Cervi en Irène Galter

Een rijke manager heeft een man gered van verdrinking in een rivier. In plaats van hem te bedanken is hij met een grote familie in zijn huis komen logeren. Maar eigenlijk is de indringer niet zo slecht als het eerst lijkt. Hij redt de manager van een al te opdringerige minnares, helpt hem een veiling winnen zodat dit de financiën van zijn bedrijf ten goede komt en ontdekt de onwettige transacties van zijn secretaresse met concurrerende firma's. Zijn dankbaarheid was aanvankelijk zeer eigenaardig, maar blijkt achteraf vruchtbaarder te zijn dan de manager ooit zou hebben verwacht.