Vespro Siciliano (1949)

Italië
Avontuur

geregisseerd door Giorgio Pastina
met Marina Berti, Clara Calamai en Roldano Lupi

Sicilië wordt bestuurd door Charles van Anjou. Elena di Paternò, die aan Giovanni da Procida werd beloofd, wordt gedwongen om de gouverneur van Palermo te huwen. Maar Giovanni da Procida keert van ballingschap naar huis terug en bereidt een revolutie voor. Hij wordt opgespoord door de huurlingen van de gouverneur, onder leiding van kapitein Droet. Giovanni zoekt toevlucht in het huis van een molenaar, waar hij diens jonge en mooie dochter Laura ontmoet. Ondanks het feit dat Laura verloofd is, worden beiden verliefd op elkaar.